Cykelkram skabte julestemning og underholdning i lavsæsonen

Team Cykelkram fik et opkald med en SOS. Et får havde brug for hjælp til at komme til sit nye hjem på Bondegården i Brande, hvor det skal leve som klappefår med børnene (Foto: Cykelkram)
Profilbillede
dato

Mens vintermånederne ikke nødvendigvis er højsæson for cykelsalg, besluttede Cykelkram at gøre lavsæsonen til en tid fuld af underholdning og julestemning. 

Morten Lindhardtsen, der er marketingansvarlig ved Cykelkram, deler, hvordan virksomheden valgte at udnytte vinterens mere afdæmpede periode til at engagere deres kunder på nye måder.

"Cykler sælges også om vinteren, men vi er opmærksomme på, at kundernes interesse i cykler og elcykler kan være mindre i vintermånederne.  For mange af os har det bare bedre, når vi sidder indenfor i varmen derhjemme eller bag et klimaanlæg i tørvejr i bilen. Især cykellygter og cykelhjelme er blandt de populære varer i december måned," forklarer Morten.

Derfor tog initiativ til at skabe underholdende indhold i juletiden. Cykelkram lavede nemlig deres egen julekalender.

Julekalenderen, bestående af 24 afsnit, er tilgængelig på Cykelkrams Facebookside og Instagram. Målet med kalenderen var at inspirere de lokale til at fortsætte med at cykle og udforske nærområdet, selvom det sner og er koldt.

"Vi besøgte lokale producenter af varer til julebordet, deltager i at aflevere får og kører juletur med børnehavebørn. Samtidig prøver vi at komme i form til det nye år. Som en ekstra bonus trak vi lod om et par elcykler, så vores kunder havde chancen for at vinde en ekstra julegave," siger han.

Du finder meget mere om Cykelkram på deres Facebookside og hjemmeside.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Cykelkram ApS